Let og luftig lys kagebund

Tit har man problemet, hvilken bund skal jeg bruge til min kage, men her er en let og god opskrift.

Opskriften passer til en kage på ca. 20 cm i diameter - hvis du skal bruge til en større kage fordobler du blot indholdet i opskriften.

5 æg
1 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
120 g sukker
100 g mel
1,5 spsk kartoffelmel

Del æggene i blommer og hvider. Pisk hviderne godt stive og stil til side. Pisk derefter æggeblommerne og sukker til en luftig masse. Bland mel, kartoffelmel, vanillesukker og bagepulver æggemassen. Vend derefter forsigtig æggehviderne i i blandingen.

Vælger du at tilsætte f.eks. 2 spsk kakao, skal du fjerne 2 spsk mel, da bunden ellers bliver for tør.
Du kan også tilsættet hakkede nødder, appelsin eller lime skal - fantasien er uendelig!

Fyld i bageformen og sættets ind i en 175 grader varm ovn i ca 45 min.
HUSK at smører formen eller bag med bagepapir
Åbn ikke ovnen under bagningen.

Jeg bager den altid i en springform jeg sprayer med Bake Easy, så er den nem at få ud af formen.

Når kagen er afkølet kan den flækkes i 2 eller 3 bunde.


En meget let opskrift som er meget lækker og god til alle slags fyld du vil kommer i dine kage!
Skriv endelig til mig hvis der er noget du er i tvivl om, eller kom bare med dine kommentarer når den er afprøvet!


Kommentarer

Populære opslag