Tiramisu Cupcake m/mascapone frosting

Så skulle Tiramisu Cupcakes med Mascapone frosting afprøves
Succes - kan jeg kun sige.
Hjertet på cupcakes symboliserer min mand og min 23-års bryllupsdag i dag


 Opskrift svarer til ca. 24 stk. cupcakes i alm. størrelse

Tiramisu Cupcakes
Du skal bruge:
2 æg
300 gr. sukker
300 gr. hvedemel
3 tsk. vaniljesukker
2 tsk. bagepulver
1,5 dl mælk
1,0 dl Espresso
0,5 dl Tiramisu Monin Sirup
200 gr. smeltet smør
Sådan gør du:
Pisk æg og sukker til en luftig masse. Tilsæt de tørre ingredienser og pisk det sammen med mælken, espresso og sirup. Vend det smeltede smør forsigtigt ned i dejen til massen er ensartet blank.
Fyld dine cupcakeforme op (2/3-dele). 
Bag den midt i ovnen ved 175 grader uden varmluft i ca. 15. min.
Lad dine cupcake køle af i bageformen, da de så bedre holder formen.
Så er de klar til Mascapone frosting!

Mascapone Frosting
Du skal bruge:

250 g Mascapone
1/2 tsk. vanilje essen

100 g flormelis
200 ml fløde
Lidt Tiramisu Monin Sirup (ca. 0,25 dl)
 

Sådan gør du:
Smøreosten piskes til den er glat og blød. Vanilje, sirup og flormelis tilsættes.  
Tilsættes fløden lidt af gangen. Det hele piskes indtil cremen bliver så tyk så du kan sprøjte med den. Det kan du se ved at stikke en ske ned i skålen, står der spidser op er den god nok.

Jeg har brugt cupcakeforme i forskellige farve, men det er helt op til DIG
Pynt med cacao, hakkede usaltede pistacie-nødder og et hjemmelavet chokolade hjerte

God fornøjelse

Kommentarer

Populære opslag