Chocolate Cupcakes with White Chocolate frosting

 Elsker bare de små kager med masser af smag - ikke for store ikke for små - bare lige tilpas. 

Slip fantasien løs - og lav med den smag du elsker

Jeg elsker bla chokolade, så denne cupcake er fyldt med chokolade - både mørk og hvid.


Der bliver ca. 24 stk almindelige cupcakes af denne portion

Chocolate Cupcakes

Du skal bruge:
2 æg
300 gr. sukker
300 gr. hvedemel
3 tsk. vaniljesukker
2 tsk. bagepulver
2,5 dl mælk
150 gr. god mørk chokolade (smeltes)
100-150 gr. mørk chokolade (grovhakkes) - mængden kan du sagtens variere på
2-3 spsk. Kakao
200 gr. smeltet smør
100 gr. Råmarcipan

Sådan gør du:
Pisk æg og sukker til en luftig masse.
Riv marcipanen og rør det i æggemassen. 
Smelt den mørke chokolade og vend det i æggemassen. 
Tilsæt de tørre ingredienser og pisk det sammen med mælken. 
Vend det smeltede smør og den grovhakkede chokolade forsigtigt ned i dejen til massen er ensartet blank.
Fyld dine cupcake forme op (2/3-dele)- jeg brugte sorte forme, så det lignede en grill
Bag den midt i ovnen ved 175 grader med varmluft i ca. 18 min.
Bagetiden kan variere fra ovn til ovn
Lad dine cupcake køle af i bageformen, da de så bedre holder formen.
Den lille kage der kan så meget

White Chocolate/Lime Frosting

Du skal bruge:
250 gr. blødt smør (skal være rigtig smør ikke margarine)
450 gr. flormelis
4 tsk. vaniljesukker eller 2 tsk vanilje-ekstrakt
1/2 - 1 dl lime sirup (prøv dig frem så den ikke frostingen ikke blive for tynd.
100 gr god hvid chokolade (kan bruges mere hvis du ønsker)

Sådan gør du:
Smøret pisker jeg til det er helt hvidt inden resten af ingredienserne kommes i, synes det giver frostingen en bedre smag. Smelt chokolade og kom resten af ingredienserne i.

Når du kan trække frostingen op i en spids og den ikke falder sammen er den klar til brug.

Nu er DU klar til at pynte din Cupcakessssssssss!

Jeg bruger som regel altid tyl 1M 

Til at pynte disse Cupcakes har jeg brug jordbær, enkelte fondant blomster og hakkede pistacie-nødder, men igen er det helt op til dig hvad du synes er pænt og smager godt. Jeg er som regel ikke så meget til fondant og pynter helst med naturlige ting - som feks frugt, nødder, chokolade og sukkerkugler. Her var det et ønske at der kom fondant blomster på og det er jo også rigtig flot og fint.

Links til materialer

Fondant Odense Marcipan

Pistacie Nødder (de helt grønne) Exotic Mix

God Bagelyst!

Du er altid velkommen til at kontakte mig på cludvigsen@icloud.com såfremt du har spørgsmål, eller at du ønsker at bestille de små kager til DIT næste arrangement.

Kagerhilsner fra Charlotte

Kommentarer

Populære opslag