Vanilje/Marcipan Cupcakes m/hvid chokolade frosting

Min datter fyldte 30 år den 2. februar 2020 og skulle holde en fest for vennerne, så der skulle også lige lidt kage til efter middagen.
Vi blev enige om at det skulle være en lille let kage - derfor blev valget Cupcakes.

"En lille kage men stor smag - det er en Cupcake"

Der bliver ca. 24 alm størrelse Cupcakes af denne portion
(Fyld af Hindbær mousse i midten)
Du skal bruge:
2 æg
300 gr. sukker
300 gr. hvedemel
3 tsk. vaniljesukker eller kornene fra 1 stang vanilje (god kvalitet)
2 tsk. bagepulver
2,5 dl mælk (kan erstattes af appelsinsaft eller kokosmælk)
200 gr. smeltet smør
100 gr. råmarcipan

Sådan gør du:
Pisk æg og sukker til en luftig masse.
Riv marcipanen og rør det i æggemassen. 
Tilsæt de tørre ingredienser og pisk det sammen med mælken. 
Vend det smeltede smør forsigtigt ned i dejen til massen er ensartet blank.
Fyld dine cupcakeforme op (2/3-dele) 
Bag den midt i ovnen ved 175 grader uden varmluft i ca. 15. min.
Lad dine cupcake køle af i bageformen, da de så bedre holder formen.
Så er de klar til chokolademousse i midten

Udhul dine cupcake med en cupcake-udhuler
Fyld hindbærmousse i hullet. 
Den overskydende kage kan du gemme til Romkugler (opskrift findes på siden)
Du kan selv lave en Hindbær-mousse eller købe noget der blot skal blandes op med piskefløde. 
Hvis du ønsker at købe kan det fås her https://www.bagetid.dk/shop/11-raavarer/2795-fromagepulver-hindbaer---125-gram/ (Reklame) eller du kan følge min opskrift under mousser.


Hvid Chokolade/Lime Frosting

Du skal bruge:
250 gr. blødt smør (skal være rigtig smør ikke margarine)
450 gr. flormelis
4 tsk. vaniljesukker eller 2 tsk vanilje-ekstrakt
1/2 - 1 dl lime sirup (prøv dig frem så den ikke frostingen ikke blive for tynd.
100 gr god hvid chokolade (kan bruges mere hvis du ønsker)

Sådan gør du:
Smøret pisker jeg til det er helt hvidt inden resten af ingredienserne kommes i, synes det giver frostingen en bedre smag. Smelt chokolade og kom resten af ingredienserne i.
Når du kan trække frostingen op i en spids og den ikke falder sammen er den klar til brug.

Nu er vil klar til at pynte CUPCAKESSSSSSS!!

Jeg bruger næsten altid tyl 1M.


Til at pynte mine Cupcakes har jeg lavet tallet 30 i chokolade og derefter pynte med Crispy Sukkerkugler fra Sweet Moment (kan fås i mange størrelser og farver) - her får du link https://bagebixen.dk/soegeresultater/?q=sukkerkugler
(Reklame) 

God fornøjelse med bagningen - og husk du kan altid skrive til mig på cludvigsen@icloud.com hvis du har nogen spørgsmål til opskriften.

Der er altid plads til en Cupcake mere!!!!! 

Kommentarer

Populære opslag