Sunde hveder - et godt alternativ


Lige lidt sent, men hvorfor ikke spise varme hveder på andre tidspunkter end St. Bededag.
Jeg elsker varme hveder, men ved også jeg indimellem er nød til at tænke lidt på min sundhed.
Så derfor har I her et sundt alternativ til varme hveder.

Der bliver ca. 12 stk af denne portion

Det skal du bruge:
6 æg
5 spsk Sukrin+
100 gr smeltet smør ( rigtig smør ikke margarine)
2 dl skyr naturel (kan også bruge græsk yoghurt)
3 dl mandelmel (enten det man køber eller du kan lave det selv)
4 tsk bagepulver
1 dl HUSK
1 tsk kardemomme (mere eller mindre efter smag)
1/2 tsk vanillepulver

Sådan gør du:
Pisk æg, skyr og den smeltede smør sammen. Kom derefter resten af ingredienserne i og rør sammen. Lad det hvile ca 10 min, så fiberne kan suge væske til dig.

Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
Form 12 boller og stil dem tæt sammen i en form. Jeg brugt en rund silikone-form
Bag dem i ca. 15 min.
Spis dem varme med kold smør eller gem dem til næste dag og varm dem på brødristeren.
Smager virkelig godt.

God fornøjelse med bagningen!

Kommentarer

Populære opslag