Daddel/kokos kager

Så deler jeg opskriften på disse lækre sunde kager - jeg er selv igang med en 5-kg-kur, men disse kan jeg tillade mig at spise engang imellem, når den søde tand skriger                       

                        
Der bliver ca. 10 stk. af denne portion

Du skal bruge:
250 gr dadler u/sten
200 gr groft kokosmel
2 æg 
Ca. 70 gr kokos olie
Citron eller limesaft
Ca. 100 gr mørk chokolade 70%
Usaltede pistacienødder til pynt

Sådan gør du:
Hak dadlerne i små stykker og kom dem i blenderen sammen med kokos olie, kokosmel og citronsaft. Blend det hele sammen og bland til sidst æggene i. 

Fordel massen i muffin forme almindelig størrelse og bag i ca. 12-15 min. ved 175 grader varmluft. 

Lad kagerne køle af og kom smeltet mørk chokalade på og pynt med hakkede usaltede pistacienødder. 
Du kan også pynte med frysetørret og frisk frugt. 

Når chokoladen er størknet fjernes muffin formene og de er klar til servering

God fornøjelse!

Kommentarer

Populære opslag